Leto izdelave: 2009
Posadka: 1 + 2
Podvozje: Mercedes Benz Actros 3344 AK 6×6
Proizvajalec nadgradnje: Mettis international d.o.o. Gornja Radgona
Količina vode: 10.000 litrov
Količina retardanta: 250 litrov
Količina penila: 250 litrov
Črpalka: Rosenbauer NH30
Vozilo je znamke Mercedes-Benz Actros Neu 3344 AK, z medosno razdaljo 3780 mm, višino vozila 3445 mm, z dolžino vozila 8350 mm (skupaj z nadgradnjo), s skupno maso vozila 27000 kg, močjo motorja 320kW / 435 KM, s pogonom na vsa kolesa in različnimi blokadami osi. Vozilo ima srednjo kabino tako urejeno, da je za sprednjimi sedeži možno namestiti gasilsko reševalno opremo. Vozilo ima na vseh treh oseh po dve pnevmatiki za terenski profil (balonarce).
V kabini je prostora za tri gasilce. V armaturno ploščo v kabini je vgrajena 100-kanalna stabilna radijska postaja, sistem ZARE. V kabini vozila so še prenosne luči ter postaje na polnilcih. Za sedeži v kabini sta kovčka s prvo pomočjo (Ferno trauma/airmanagment bag II).
Nadgradnja vozila je izdelana iz aluminijastih profilov. Na vsaki strani nadgradnje so po dve kvalitetni vodoprašni Al roleti (skupaj jih je štiri). Vse rolete imajo sistem odpiranja s pomočjo letve po celi dolžini rolete ter sistem zapiranja s ključavnico – centralni sistem zaklepanja z enim ključem. Dostop do črpalke ima dvižna vrata. Streha nadgradnje je pohodna, prevlečena z nedrsno maso. Dostop je preko preklopne lestve. Na strehi nadgradnje je nameščen pohodni aluminijast zaboj za shranjevanje gasilsko-reševalne opreme. V zaboju sta dve po 3 m dolgi sesalni cevi A. Na strehi nadgradnje je montirana stikalna lestev. Osvetlitev bližnje okolice vozila je izvedena z ustreznim številom halogenskih širokokotnih svetilk na zgornjem delu nadgradnje na vsaki strani (nad vsakim boksom vozila oz. nad rezervoarjem za vodo), ter svetilko s širokim snopom na zadnjem delu vozila, ki je potrebna za osvetlitev delovnega področja. Tudi pohodna streha je osvetljena. Vozilo ima montirano osvetlitev na obema bočnima stranema pri vzvratni vožnji, ki se samodejno vklopi ob vklopu vzvratne prestave (dodatno stikalo za izklop te funkcije). Na vozilu je urejena svetlobna naprava za opozarjanje in preusmerjanje prometa v zadku vozila. Vozilo ima na zadnji strani montirano kamero za vzvratno vožnjo z zaslonom v kabini. V kabini vozila je montirana tudi GPS naprava. Kabina vozila, signalizacija na vozilu in nadgradnja imajo vejno zaščito pred udarci.
Metalec vode/pene je nameščen na sprednjem delu strehe nadgradnje. Top je snemljiv in se ga spravi v zaboj, kateri je nameščen med nadgradnjo in kabino. Za metalec vode smo se odločili glede na količino vode, ki jo ima vozilo in uporabnostjo za gašenje vršnih požarov v naravnem okolju.
Metalec vode/pene ima:
- kombinirano cev oz. šobo za peno, razpršeno vodo in polni curek z možnostjo regulacije curka;
- ročno upravljanje; prikazni in upravljalni elementi so montirani na strehi nadgradnje.
Rezervoar za vodo je kapacitete 10000 litrov. Odporen je na korozijo (kemijsko odporen) primeren za prevoz pitne vode po sistemu HACCP. Ima dva voda za polnjenje rezervoarja levo in desno s stabilno spojko B ter z avtomatskim pnevmatskim ventilom, ki samodejno odpira ali zapira dotok vode glede na nivo vode v rezervoarju ter dopušča največji polnilni tlak 4 bar. Kapaciteta rezervoarja za penilo je 250 litrov, enako velja za retardant. Rezervoarja za penilo in retardant sta postavljena v rezervoar za vodo, tako da ne zavzameta prepotrebnega prostora za opremo.
Prikaz nivoja vode, penila in retardanta je na upravljalnem pultu črpalke, v kabini vozila ter na strehi pri topu. Prikaz nivoja vode je tudi na barvnem semaforju na levem in desnem boku nadgradnje. Veliko smo se pogovarjali ali je smiselno, da vozilo ima rezervoarja za penilo in retardant. Glede na izkušnje na Krasu lahko povem, da zelo veliko uporabljamo vodo z dodatki retardantov, predvsem v poletnih mesecih. Za rezervoar z penilnim sredstvom, pa smo se odločili, ker imamo v naši občini tudi industrijo in nam to vozilo služi tudi za gašenje vseh ostalih požarov.
Gasilska črpalka Rosenbauer NH nameščena je v zadnjem delu vozila, za rezervoarjem vode. Črpalka ima vse karakteristike in možnosti, ki jih ponuja proizvajalec. Ima avtomatski sistem regulacije vzdrževanja konstantnega tlaka vode na tlačnem izhodu, ki je neodvisen od odjemne količine. Ima štiri tlačne B izlive, po dva na vsaki strani vozila. Črpalka ima možnost dovajanja penilnega sredstva na visokem in srednjem tlaku. Ima nameščen medmešalec za retardant za gašenje gozdnih požarov z nastavitvijo od 0,1 % do 1 % mešanja. Črpalka lahko deluje tudi med vožnjo vozila. Pri črpalki je dodaten zvočnik in mikrofon za uporabo radijske postaje
Vozilo ima vgrajen visokotlačni hitronapadalni sistem na navijaku z električnim navijanjem z ročnim in nožnim stikalom in mehanskim sistemom za navijanje v nujnosti. Nameščanje na zadnjem levem in desnem boku vozila, pod stropom nadgradnje. Navijaka sta opremljena s sistemom (odmikačem) za odvijanje hitronapadalne cevi, ki olajša odvijanje v vse smeri in hkrati zaščiti nadgradnjo pred poškodbami s cevjo. Navijaka sta opremljena z zavoro in vodilom. Dolžina VT cevi je 60 metrov, notranji premer premer cevi je ø 25 mm. Priklopljanje na navijalni boben s Storz spojko ø 38 mm. Ima dva VT pištol ročnika z možnostjo nastavitve oblike curka in pretoka pri tlaku 40 bar.
Polivalna naprava je napajana s srednjim tlakom, ima štiri šobe, ki so montirane na prednjem delu vozila pod odbijačem. Možnost odpiranja črpalke in ventilov polivalne naprave je v kabini vozila. Prav tako ima možnost reguliranja različnih kotov polivanja gor – dol, levo – desno. Polivalno napravo upravlja voznik. Polivalna naprava pa nam poleg polivanja in čiščenja cestišč služi tudi za polivanje roba požarišča, v kolikor je to prehodno za vozilo, saj jo lahko usmerjamo iz kabine vozila.
Svetlobni stolp je vgrajen med kabino in nadgradnjo vozila. Dviga se s stisnjenim zrakom vozila. Vrtenje stolpa in nagib reflektorjev so izvedeni električno. Navodila za upravljanje s svetlobnim stolpom se nahajajo pri gasilski črpalki. Stolp ima vgrajen sistem avtomatskega pozicioniranja lege reflektorjev za lažje spuščanje v izhodiščni položaj. Varnostni elementi so izklop reflektorjev pri spustu, avtomatski spust reflektorjev in piskač ob sprostitvi ročne zavore vozila. Na svetlobnem stolpu sta dva reflektorja po 1500 W, ki sta povezana s prenosnim generatorjem v vozilu. Praksa je pokazala, da velikokrat potrebujemo na terenu svetlobo (dostavna mesta, logistika, gašenje,…), zato smo se odločili za svetlobni steber, ki pa pride prav tudi pri ostalih intervencijah.
Prenosni elektroagregat nazivne moči 13 kVA z avtomatsko frekvenčno oz. napetostno regulacijo električnega toka. Ima možnost menjave polov na trifaznih vtičnicah. Izdelan je v skladu z normo DIN 14685.
Tehnične karakteristike:
- nazivna moč 13 kVA
- napetost 230/400 V
- frekvenca 50 Hz
- stopnja zaščite pred zunanjimi vplivi IP 54
V prvem levem prostoru ima vozilo na izvlečni steni ročno orodje: sekire, kladiva, lomilko, kramp, lopato, ročno žago, motorno žago, gorivo za motorno žago, zaščitne hlačnice, zaboj z orodjem. Orodje je uporabno tako za gozdne požare, kot tudi za ostale intervencije. V spodnjem delu ima potopno črpalko Mast TP 8-1 in sicer za polnjenje vozila na terenu (v kolikor bi imeli v bližini bazen ali vodnjak, tam kjer ni vodovoda), potopna črpalka pa je uporabna tudi za ostale intervencije. V boksu sta še gasilnika na prah S6, jeklena vrv za vlečenje ter nahrbtnika z D visokotlačnimi cevmi po 60 m skupne dolžine. Visokotlačne D cevi z medeninastimi spojkami z navojem dolžine 20 m, so uporabne za podaljševanje VT hitronapadalne cevi, prav tako pa lahko z njimi delamo z srednjim tlakom za polivanje in gašenje požarišča. Cevi smo preizkusili že na intervencijah in se dobro obnesejo.
V prvi desni prostor smo na izvlečno steno namestili vse v povezavi z elektriko in zaščito intervencije (podaljški, cestni stožci, bliskavice triopana, opozorilni trak). Ker je bil na izvlečni steni prostor smo tja namestili še dva cevna mostička. V boks smo namestili tudi dva izolirna dihalna aparata, v spodnjem delu je elektroagregat.. Dihalna aparata nam služita tako za požare v naravi (npr. v kabini vozila, če se vozilo znajde v preveč zadimljenem območju), kot za ostale intervencije. Prav tako elektroagregat nam služi za pogon potopne črpalke in svetlobnega stebra. Agregat je snemljiv iz vozila, zato se ga lahko uporabi tudi drugod na terenu.
V zadnji levi prostor zgoraj, smo namestili navijak z 60 m VT cevi ø 25 z možnostjo podaljševanja z D visokotlačno cevjo. Zraven navijaka je bilo nekaj prostora, zato smo namestili D sesalno cev za penilo. V tem boksu sta še dve visokotlačni H cevi za podaljševanje navijaka. V spodnjem delu so štiri košare in sicer dve B z 90 m cevi ter dve C z 90 m cevi. Za košare smo se odločili zaradi hitrejšega in enostavnejšega prenašanja cevi, v kolikor se vozilo ne more prebiti do same intervencije. Pod košarami smo namestili še dvanajst D visokotlačnih cevi v skupni dolžini 240 m. V spodnjem prostoru pa smo namestili reducirne spojke, cevne obveze ter pritrdilce.
V zadnji levi prostor zgoraj, smo namestili navijak z 60 m VT cevi ø 25 z možnostjo podaljševanja z D visokotlačno cevjo. Zraven navijaka je bilo nekaj prostora, zato smo namestili D sesalno cev za penilo. V tem boksu sta še dve visokotlačni H cevi za podaljševanje navijaka. V spodnjem delu so štiri košare in sicer dve B z 90 m cevi ter dve C z 90 m cevi. Za košare smo se odločili zaradi hitrejšega in enostavnejšega prenašanja cevi, v kolikor se vozilo ne more prebiti do same intervencije. Pod košarami smo namestili še dvanajst D visokotlačnih cevi v skupni dolžini 240 m. V spodnjem prostoru pa smo namestili reducirne spojke, cevne obveze ter pritrdilce.
Zadnji desni prostor vsebuje na vrhu enak navijak kot v levem prostoru s prav tako dolžino cevi. Pod navijak smo namestili dve B, štiri C ter tri H cevi tako, da je možno uporabiti po eno cev. Pod cevi smo namestili armature (turbomatic ročnike, trojak B/CBC, dvojak C/DD, ročnik za težko peno S4, mešalec za peno Z4). V spodnjem delu pa so reducirne spojke ter ročniki na pipo B, C in D. Spodnja dela na obeh straneh sta enaka. V zadnja dva boksa (levi in desni) ter zadnji del, smo namestili tisto opremo, ki jo potrebujemo takoj za gašenje in je takoj pri roki. Vsa ostala oprema pa je v prvih dveh boksih.
V zadnjem delu vozila sta nad črpalko dva predala. V zgornjem predalu je pet naprtnjač ter kombiniran ročnik za peno S4 – M4, v spodnji predal je nameščen omejevalec tlaka, ventilna in vetalna vrv, vodni zbiralec, sesalna košara ter tlačna cev B 5 m za polnjenje vozila. Vozilo ima vso potrebno opremo za sesanje, saj v kolikor ni vodovodnega omrežja se lahko to vozilo napaja preko bazena ali vodnjaka. V prostor med šasijo vozila smo namestili dva hidrantna nastavka, da smo izkoristili nezaseden prostor. Ključa za hidrantna nastavka pa sta poleg črpalke. Prav tako so poleg črpalke cevni ključi A, B, C, D in H.